FAQ

Bekijk hier het antwoord op de meest gestelde vragen:

Algemeen

Voor wie is FleetGO® bedoeld?

FleetGO® is er voor iedereen (met een auto)! Of u nu als particulier meer uit uw voertuig wilt halen of als ondernemer meer grip op uw wagenpark wilt hebben; FleetGO® levert voor iedereen wat op!

Wat krijg ik voor die €12,95 per maand?

De beste oplossing voor uw GPS Rittenregistratie!

Je ontvangt van ons een OBD Dongle óf Easy Connect Blackbox (afhankelijk van jouw keuze) in bruikleen. Het maandbedrag is inclusief dataverkeer in heel Europa, updates, support en garantie zo lang je klant bent. Daarnaast heb je onbeperkt toegang tot de webapplicatie en iOS en/of Android app.

Kan ik FleetGO® ook eerst proberen?

We bieden een 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie: bent u niet tevreden of voldoet het systeem niet aan uw verwachtingen, dan kunt u deze binnen 30 dagen kosteloos retourneren. Zonder gedoe.

 Is de rittenregistratie goedgekeurd voor de Belastingdienst?

Uiteraard! Het de rittenregistratie die FleetGO® bijhoudt, voldoet 100% aan de eisen van de Belastingdienst. Daarnaast zitten er talloze extra tools in om uw rittenregistratie extra stevig te onderbouwen!

In welke landen werkt FleetGO®?

FleetGO® werkt in de volgende landen:

Albanië, Andorra, Australië, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Guernsey, Hongarije, Ierland, IJsland, Isle of Man, Italië, Japan, Jersey, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Nederland, Nieuw Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.

Ben je in een ander land dan hierboven is genoemd? Dan werkt het systeem wel, maar wordt er geen data naar onze servers verstuurd. Op verzoek kunnen we deze beperking voor u verwijderen.

Technisch

Wat is het verschil tussen de OBD Dongle en de Easy Connect Blackbox?

De kwaliteit en de manier van registereren zijn identiek. Het zit meer in de toepassing van beide systemen.

De OBD Dongle is ontworpen om in de OBD-poort van uw voertuig te stoppen. De OBD Dongle is daarmee zichtbaar voor de bestuurder. Geen probleem in veel gevallen, maar in sommige situaties is dit niet wenselijk (bijv. bij verhuur/lease).

De Easy Connect Blackbox is een waterdichte device die u rechtstreeks aansluit op de accu van uw voertuig en wordt onder de motorkap weggewerkt (bij sommige voertuigen in de kofferbak). Deze unit is dus niet zichtbaar voor de bestuurder.

Is mijn voertuig geschikt?

Alle voertuigen zijn geschikt voor de Easy Connect Blackbox. Wanneer je kiest voor de OBD Dongle dan moet je voertuig natuurlijk wel over een OBD-poort beschikken.

Alle voertuigen welke vanaf 2001 zijn geleverd in de Europese Unie beschikken over een OBD-II uitgang. Deze voertuigen zijn dus geschikt voor de OBD device van FleetGO®.

 Waar zit de OBD-stekker in mijn voertuig?

De OBD-stekker zit meestal op een plek waar je zonder gereedschap bij kunt. Kun je de stekker niet vinden? Neem dan even een kijkjein deze OBD locator.

Werkt FleetGO® ook bij elektrische of hybride voertuigen?

Uiteraard!

 Wat gebeurt er wanneer de device wordt losgekoppeld?

Wanneer de device wordt losgekoppeld zal er direct een notificatie worden verstuurd.

 Mijn OBD-stekker zit op een vreemde plek, de unit zit in het zicht. Is hier wat aan te doen?

Jazeker! Sommige auto’s hebben de OBD-stekker op een plek zitten waardoor de FleetGO®-device op een plek zit waar deze in het zicht of in de weg zit. Hiervoor hebben we een verlengkabel ontwikkeld, zodat je zelf bepaald waar je de device plaatst.

In het gebruik

Ik heb een nieuwe auto, wat moet ik nu doen?

Het enige wat u hoeft te doen is de device uit het oude voertuig te halen en deze in het nieuwe voertuig te plaatsen en de installatiewizard opnieuw te doorlopen. Zo kunt u uw oude administratie afsluiten en een nieuwe aanmaken met dezelfde hardware.

Ik wil nog een auto toevoegen, hoe kan ik dat doen?

U kunt eenvoudig online een extra device bestellen via uw account. Deze kunt u vervolgens via de installatiewizard toevoegen aan uw bestaande account. U kunt zoveel voertuigen en gebruikers toevoegen als u wilt.

Wat gebeurt er wanneer er geen netwerkontvangst is?

Dan worden de ritgegevens opgeslagen op de interne buffer van het device, zodra het netwerk weer beschikbaar is, zullen de gegevens met terugwerkende kracht worden doorgestuurd. Live Track & Trace zal in dit geval niet realtime werken. De servers van FleetGO® controleren ook op signaal en of er überhaupt data binnenkomt. Is dit niet het geval dan krijgt u hiervan een notificatie.

Wat gebeurt er als er geen GPS-signaal is?

Zonder GPS-signaal kan er geen positie worden bepaald. Live Track & Trace zal in dit geval niet werken of niet nauwkeurig zijn. In het geval van een sluitende rittenregistratie, kan het zijn dat u handmatig een correctie moet doorvoeren. Bij structureel laag GPS-signaal of helemaal geen GPS-signaal zult u een notificatie ontvangen en zullen we de unit eventueel vervangen.

Staat je vraag er niet bij?

Neem dan contact met ons op!